Sausuma dēļ kuģiem, kas šķērso Panamas kanālu, tiek noteikti ierobežojumi iekraušanai

Viens no noslogotākajiem tirdzniecības ceļiem pasaulē  - Panamas kanāls, sausuma izraisīta ūdens līmeņa pazemināšanās dēļ, ir spiests noteikt kravas ierobežojumus kuģiem, kas izmanto šo vitāli svarīgo graudu pārvadāšanas ceļu, ziņo Reuters.

Maijā Panamas kanāla pārvalde ieviesa svara ierobežojumus, lai kuģi nepaliktu uz sēkļa, un dažiem lielajiem kuģiem bija jāsamazina konteineru kravas apjoms  pat par  25%.

Pēc aģentūras datiem kopējais nokrišņu daudzums gada pirmajos piecos mēnešos  Panamas kanāla teritorijā bija 47% mazāks nekā vēsturiski vidējais.

Jaunie ierobežojumi, kuri  stāsies spēkā 25.jūnijā, ierobežo Neo-Panamax konteinerkuģu iegrimi līdz 13,26 metriem, kas nozīmē, ka tiem vai nu jāpārvadā mazāk kravas, vai jāsamazina pašmasa. Iepriekšējā maksimālā iegrime bija 13,41 metrs.

Kuģi pa Panamas kanālu no Atlantijas  uz Kluso okeānu  2022. gadā transportēja 36,18 miljonus tonnu graudu, tostarp kukurūzu, sojas pupas, rīsus, sorgo, miežus un kviešus, bet 2,2 miljonus tonnu no Klusā  uz Atlantijas okeānu. Pēc transportēšanas apjoma pa kanālu graudi ir otrajā vietā aiz naftas.

Periodiskie El Niño laikapstākļi Klusā okeāna piekrastē ir izraisījuši smagu sausumu. Kanāla amatpersonas cer, ka gada otrajā pusē situācija uzlabosies. Kanāls ir arī īstenojis vairākus ūdens taupīšanas pasākumus. Pēdējais lielais sausuma periods kanālā bija 2019.-2020.gadā. Agrāk šie sausuma  cikli  notikuši reizi piecos gados, bet tagad šie sausuma periodi ir kļuvuši biežāki, reizi trijos gados, paskaidroja kanāla administrators.